in Blog

Slim Organiseren: 10 Praktische Tips voor Marketing-Communicatie Professionals

Als marketing-communicatiemedewerker heb je heel wat ballen hoog te houden. Vaak werk je aan meerdere projecten en heb je strakke deadlines. Wat we allemaal nodig hebben? Overzicht! Hier zijn 10 handige tips om georganiseerd te blijven en laten we zien hoe Beeldbank je hierbij kan helpen.

1. Ruim op, begin bij je eigen werkplek: Chaos om je heen leidt tot chaos in je hoofd. Dus, laten we opruimen! Je fysieke bureau en je digitale bureaublad kunnen een complete metamorfose gebruiken.

2. Achterhaal hoe je je tijd gebruikt: voordat je je tijd kunt beheren, moet je begrijpen waar het naartoe gaat. Houd bij hoe je je dagen doorbrengt en identificeer tijdverspillers. Wordt je vaak gestoord met vragen als: ‘kun je mij even een foto sturen voor bij die vacature? En ‘heb je nog een foto van de bestuurder?‘

3. Maak een korte- en langetermijnplanning: Stel duidelijke doelen op korte en lange termijn en maak een plan om daar te komen.

4. Organiseer je bestanden: Er is niets zo frustrerend als eindeloos zoeken naar die ene belangrijke afbeelding. Organiseer je bestanden en al het promotiemateriaal logisch, zodat je ze snel kunt vinden, en je collega voortaan ook. (Tip: www.beeldbank.nl ;) )

5. Vermijd multitasken: Het lijkt misschien efficiënt, maar multitasken kan je productiviteit eigenlijk verminderen. Concentreer je op één taak tegelijk en zie hoeveel sneller je vooruitgang boekt.

6. De juiste taak op het juiste moment: Iedereen heeft zijn eigen piekmomenten op de dag. Doe complexe taken wanneer je op je scherpst bent en bewaar de routineklusjes voor minder productieve momenten.

7. Faciliteer en zeg 'nee': We willen allemaal onze collega's helpen, maar constant onderbrekingen gaat ten koste van je eigen werk. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je collega’s zelf het juiste promotiemateriaal kunnen vinden.

8. Bekijk en beantwoord e-mails op gezette tijden: E-mail kan een enorme afleiding zijn. Reserveer specifieke tijden om je inbox te bekijken en te beantwoorden, zodat het niet je hele dag overneemt.

9. Stel doelen: Grote doelen kunnen ontmoedigend zijn. Breek ze op in kleine, haalbare stappen. Zo blijf je gemotiveerd en zie je vooruitgang.

10. Leer van je successen en fouten: Kijk regelmatig terug op je werk, identificeer wat goed ging en wat verbeterd kan worden, en pas eventueel je werkwijze aan. 

We hopen dat deze 10 praktische tips je zullen helpen om meer overzicht en controle te krijgen in je dagelijkse taken, en daarmee je effectiviteit te vergroten. En laten we niet vergeten hoe Beeldbank je kan ondersteunen. Met onze software is er weer overzicht van al het promotiemateriaal en werk je gemakkelijk samen met collega’s aan collecties. Iedereen kan voortaan zelf de laatste versie van het logo vinden, een sprekende foto, of de presentatie. En jij kunt je dus weer volledig richten op de leuke projecten.

Ontdek hoe Beeldbank je werk gemakkelijker maakt