Rotterdam The Hague Airport & Beeldbank

Lees hier het klantverhaal

“Hier waren we al heel lang naar op zoek” - Amy Hoppenbrouwer

“Sinds kort werk ik op de afdeling communicatie bij Rotterdam The Hague Airport. Hiervoor had

ik daar al stage gelopen en ben ik werkzaam geweest als werkstudent. Nu ben ik gestart als junior

communicatieadviseur met een specialisatie op interne-, arbeidsmarkt-, en ketenpartnercommunicatie.”

Van gespit in mapjes naar één overzicht

Rotterdam The Hague Airport is in 1956 aangelegd en heeft vanaf die tijd een flink archief aan beeldmateriaal opgebouwd. Het communicatieteam had één grote wens: inzicht krijgen in het bruikbare beeldmateriaal.

“Ik beheer onze Beeldbank. Voorheen moest ik allerlei mapjes doorspitten om specifieke foto’s te vinden. Vaak wist ik hierdoor waar de foto stond, maar collega’s of nieuwe medewerkers niet. Want iedereen had een andere manier van opslaan, waardoor er geen logica zat in de mappenstructuur. Als ik nu een foto nodig heb, bijvoorbeeld van een bepaald type vliegtuig, dan type ik de omschrijving in en de foto’s die ik zoek komen in beeld. Dit voorkomt ook dat we beelden laten schieten die we al hebben en oude beelden die niet meer mogen gebruiken worden verwijderd,” vertelt Amy.

null

Eenvoudig delen in eigen huisstijl

Er gebeurt veel op en rond de luchthaven van Rotterdam The Hague Airport en veel verschillende mensen worden op de hoogte gebracht van wat er speelt op de luchthaven. Dit gaat over onderwerpen zoals de passagiersbeleving en duurzaamheid. Het delen van foto’s gebeurt daarom dagelijks.

Amy: “De optie voor het delen van bestanden ben ik echt heel blij mee. Het scheelt veel werk met Wetransfer-linkjes naar externe mediarelaties. Nu hebben we een downloadlink in onze eigen huisstijl. Dit creëert ook herkenning en het ziet er professioneler uit. Je ziet ook meteen welke foto’s we hebben verzonden. Verder ben ik aan het experimenteren met het maken van collecties. Want ik

krijg vaak verzoeken hiervoor.”

Makkelijke helpdesk

“Ik ben iemand die graag zelf uitzoekt hoe een bepaalde tool werkt. De digitale helpdesk is fijn ingericht. Beeldbank heeft goed in de gaten waar eventuele knelpunten kunnen zitten, en hier hebben ze op ingespeeld door simpel uit te leggen hoe iets werkt. De keren dat ik er zelf niet uitkwam, kon ik gewoon bellen of mailen. Onze vraag werd snel opgepakt.” “Een keer heb ik het systeem bijna platgelegd. Toen had ik een te groot bestand geüpload. Gelukkig was dit ook snel weer opgelost. Je kan gewoon mailen en je wordt terug gemaild of gebeld,” aldus Amy.

Veel mogelijkheden

Amy: “De menustructuur is een soort website voor je beelden, heel overzichtelijk. Je hoeft niet meer in mapjes te zoeken. Ook voor onze huisstijlelementen zoals Powerpoint-templates en logo’s gebruiken we Beeldbank veel. Nu zijn we aan het kijken hoe we het makkelijkst een eigen pagina kunnen inrichten voor de HR afdeling. Je kan deze pagina’s helemaal zelf inrichten met een eigen

look en feel.” 

“Het systeem is erg uitgebreid en ik heb nog niet alle functionaliteiten ontdekt. Wat ik nu weet en gebruik, werkt erg fijn”.

Zoek jij ook een fijn Beeldbank programma dat prettig en toegankelijk is voor de hele organisatie?