CZ en Just maken gebruik van Beeldbank

Lees hier hun klantverhaal

“Het voelde als een hele goede match” - Nick Grosveld

“Met mijn rol als Art Director binnen CZ ben ik medeverantwoordelijk voor de visuele identiteit van CZ en Just”, vertelt Nick. Die samen met zijn collega designers een bak aan visuele content creëert.

Het systeem is heel bruikbaar 

Toen in 2018 de AVG intrad, werden de eisen rondom licenties, contracten en administratie strenger. Nick: “Het systeem moet voldoen aan een complex net van regelgeving. Een goed passend systeem vinden, is best tricky. Want er zijn genoeg partijen die heel veel aanbieden en er flashy uitzien. Maar als je dieper ingaat op de functionaliteiten, komen er exorbitante kosten naar boven. Of worden systemen erg complex. Beeldbank voelde als een goede match. Het systeem is heel bruikbaar.”


Breed toepasbaar, voldoende maatwerk

De afdeling leveranciersmanagement van CZ toetst altijd of een partij goed past. Door een aantal partijen te vergelijken op stabiliteit en financieel risico uit te sluiten. “Onze hoofdbehoefte was, om de organisatie op een beheersbare manier inzicht te geven in het beschikbare beeldmateriaal. Zodat processen binnen de marketing- en verkoopafdeling efficiënter verlopen. Helemaal omdat wij meerdere merken hebben en per afdeling specifieke rechten willen toekennen, zochten we een stukje maatwerk. Veel partijen kunnen dit niet bieden.” 


Een toegankelijke partij 

Natuurlijk is geen enkel programma perfect en ook Beeldbank kende een aantal bugs. “Toen we echt heel hard gingen testen kregen mensen bijvoorbeeld een onterechte e-mail. Er was nergens een man overboord, maar er waren wel wat dingen stuk. Het gave was, dat deze punten naar voren gebracht werden en het team van Beeldbank er meteen bovenop zat.”

“De directe aanpak en actie is erg fijn. Waar je bij sommige partijen te maken krijgt met een organisatie die op slot zit. Of ondercapaciteit op IT afdelingen, is Beeldbank een hele toegankelijke partij. Je hebt het gevoel dat je op gelijkwaardig niveau communiceert, niet als klant. Er is ruimte om het programma samen beter te maken.”


Een coöperatief gevoel 

“Je kan snel meters maken. Onze inbreng en suggesties om het programma te ontwikkelen worden altijd meegenomen. Dat geeft het gevoel dat er geluisterd wordt en dat je niet ‘een van de zovelen bent’. Er wordt niet ingewikkeld gedaan over problemen en men staat er erg voor open om mee te denken.”

“Het kostte wat tijd om alles in te richten, omdat we meerdere merken hebben met veel administratieve koppelingen. Maar nu alles staat hoor ik vanuit de hele organisatie positieve geluiden. We zijn er heel blij mee.”

Zoek jij ook een coöperatieve partner die helpt om je beeldmateriaal efficiënt in te zetten?