Tour de Tietema startte in 2019 als YouTube-kanaal van Bas Tietema, Devin van der Wiel en Josse Wester. In 2023 voegden ze daar een eigen wielerploeg aan toe, die nu door het leven gaat als Unibet Tietema Rockets.
“We delen voornamelijk foto’s van onze wielerploeg, met externe media en onze partners, hiervoor werkten we altijd met Google Drive. Niet ideaal, dus hiervoor hebben we gekeken naar verschillende (internationale) oplossingen. Waar je vaak in een statisch systeem terecht komt, was de Beeldbank bereid ook een stap in onze richting te zetten, wat doorslaggevend was voor deze samenwerking.” Vertelt Mitchell.
Binnen no-time een omgeving die bij ons past
Mitchell: “We hebben verschillende mogelijkheden onderzocht. Van internationale opties, tot grotere cloudopslag. Uiteindelijk kwam Ilse met haar voorstel financieel en qua gevoel het beste over. Onze gebruikersvraag was helder. Functionaliteiten waarin de Beeldbank niet kon voorzien, werden meteen doorgenomen en onderzocht of dit in de toekomst wel mogelijk zou worden. Wat nog niet mogelijk was, kon ze duidelijk aangeven: dit ga ik mogelijk maken, dit wordt mogelijk aan het eind van het jaar, of dit gaan we niet uitvoeren. Ook het snelle reageren op e-mails gaf voor ons de doorslag.
Op het hoogste niveau
Mitchell: “In twee jaar tijd zijn we van 30 medewerkers uitgegroeid naar bijna 90. Wat aangeeft dat onze organisatie in een lift zit. Ons doel is om zo veel mogelijk mensen extern onze content te laten zien. Het merk Tour de Tietema is bekend geworden via YouTube, maar we timmeren inmiddels ook mede dankzij goede fotografie enorm aan de weg op onze socials. Het was aan mij om op zoek te gaan naar manieren om het delen van foto’s te faciliteren.”
Snel geregeld, ze voegen daad bij woord
“De Beeldbank was heel erg gericht op interne marketing. Wij hadden een andere vraag, namelijk meer extern. Per koers maken wij een mapje en na afloop willen renners snel, zelf foto’s kunnen delen. Voorheen deden we dit via Google Drive. De deellink via Beeldbank was wel aan te maken, maar de mobiele link werkte niet. Waardoor we alsnog met die drivelinkjes aan het werk waren.”
In een sprint is dit wel mogelijk gemaakt. Hiermee hebben ze echt laten zien dat ze daad bij hun woord voegen. Wat nu bijvoorbeeld mogelijk is, is dat het ook mobile device heel gebruiksvriendelijk is. Het was heel snel geregeld,” vertelt Mitchell.
Menselijke vragen en een menselijke oplossing
Mitchell: “Overal een hele positieve en menselijke ervaring. Bij veel van dit soort toepassingen kom je ‘gewoon in een systeem terecht als organisatie’ terwijl wij met menselijke vragen zitten. Voor die gerichte vragen is het heel fijn als je met een mens kan schakelen. Ilse is daar de vooruitgeschoven pion in geweest en dat heeft tot op de dag van vandaag heel fijn gewerkt. Ze werken niet met tickets en casenummers, waarmee je maar moet afwachten wanneer er een reactie komt. Dat maakt het heel laagdrempelig om je feedback te delen.”